Пътят до Европа със самолет по-евтин от влака и автобуса

самолетИзбираме трена само за дестинации като Гърция и Румъния.
Пътуването до Европа е много по-евтино със самолет в сравнение с автобус или влак, показа проверка на „Монитор“.

Това е и причината близо 50 на сто от пътуванията на българите да са били със самолет през първите осем месец на годината, а останалите с наземен транспорт, показва и статистиката на Института по туризъм с музей към Университета по библиотекознание и информационни технологии (Унибит).
Нашенците използват основно самолет до европейските дестинации, както и за задокеанските като САЩ, Австралия, Япония и Китай. Тенденция е трайна и се дължи основно на либерализацията на авиационния пазар и настъпването на нискотарифните превозвачи в България. Последните откриват линии от и до страната всеки месец, а цените за някои полети понякога са по-евтини от скромна вечеря в ресторант.

От началото на годината пътуванията зад граница са около 4,3 млн. От тях 2,5 млн. са били с туристическа цел, включително посещения при близки и приятели, а останалите с цел бизнес. Данните показват, че две трети от всички са в страни от Европейския съюз. Най-посещаваните с цел туризъм са съседна Гърция, Румъния и също така Германия, Италия и Испания, където има много големи български диаспори. Голяма част от българите пътуват с наземен транспорт, когато става въпрос за посещения на съседните ни страни, а когато става въпрос за европейски дестинации, се използва най-често самолетен или автобусен транспорт. Много малка част от българите използват влак, а почти единици са нашенците, които използват воден транспорт. Предвижването с автобус и с кола все още се използва от много хора заради разстоянията, смята Румен Драганов от Институт по туризъм с музеи към УНИБИТ., До Солун никой не пътува със самолет, както до Охрид и Букурещ, та дори и до Истанбул“, коментира Драганов и допълни, че автобусният транспорт е доста по-изгоден.
Ако решите да си закупите билет до Берлин за пътуване до края на месеца, най на сметка ще ви излезе да се возите с автобус. Цената в едната посока е 166 лв., но ще прекарате едно денонощие в път. 220 лв. ще ви излезе полета с два часа продължителност, ако изберете родната ни авиокомпания. Почти два пъти повече струва пропускът за влака София-Берлин. Освен романтиката да се возите 55 часа на трена, ще се наложи да се прекачите четири пъти. За 2-ра класа цената на еднопосочния билет е 396 лв., а отделно се заплащат резервации.
До друга известна дестинация – Виена, цената на билета за автобус също е по-евтина. До австрийската столица ще се возите по-поносимите 13 часа на цена 86 лв. Три пъти по-скъпо е да стигнете по същия маршрут за час и четиридесет минути със самолет. С влак пътуването по маршрута София -Виена също налага 4 смени на влакове. За 2-ра класа цената на еднопосочния билет е 155 лв без резервациите.
Пътуването с влак е конкурентно по цена и време единствено до Истанбул.
Пътуването по тази дестинация отнема с железниците около 11 часа, с рейс 9 часа, а със самолет близо час и половина. Срещу 50 лв. ще стигнете до желаната дестинация с трен и автобус, а 4 пъти повече ще дадете за билетна турските авиолинии.

До далечна Москва не може да стигнете с влак заради липсата на международни линии от България. По-комфортно е да пътувате със самолет, като това ще ви отнеме само 3 часа, а цената е 294 лв.
До Рим и Мадрид може да стигнете на по-достъпна цена с нискотарифните авиокомпании. До италианската столица ще стигнете на цена55лв., а до Пиренейския полуостров за три пъти -169 лв. БДЖ не предлагат възможност за пътуване до двете дестинации, освен билети, които се издават по офертата InterRail, персонален билет за многократно пътуване с влак, както и за някои фериботи в 30 страни на Европа. Най-евтиният билет за възрастен за използване 5 дни в рамките на 15 е за 2-ра класа и струва 523 лв. Но отново със забележката, че отделно се заплащат резервации за седящи места и/или спални места. Цената за автобусен превоз е по-поносима, но до Рим ще ви трябват 27 часа, а за да стигнете до Мадрид – 42 часа. Все пак пътуването с рейс може и да излезе на доста атрактивна цена, която зависи от натовареността на линиите и продадените билети. Това е и принципът на работа на лоукост полетите. „Опитваме се да бъдем на конкурентни цени спрямо самолетните полети и жп линиите, коментира пред „Монитор“ Георги Атанасов, управител на една от най-големите компании за автобусни превози в България. При покупка на билет отрано цената за Виена започва от 15 евро, за Берлин е 24 евро, а до испанската столица – 28 евро, допълни Атанасов.
До Солун, една от известните дестинации за българите през последните години, стига сравнително удобен като часове влак, но не е български. На българо-гръцката граница, пътниците се прекачват на автобуси. Причината е в гръцките власти, които са поставили това условие преди няколко месеца. Возят се буквално метри и на тяхната гранична гара ги прекачват отново на влак, който идва от Александруполис за Солун. Така няма и международен влак, а наглият трен се връща обратно.
До Букурещ също може да се стигне с влак. От София през Русе до Букурещ железницата се движи през лятото, но през зимата само от Малката Виена до столицата на Румъния.

Държавните ни железници не предлага много възможности за излизане от страната. Дори хора от държавната компания препоръчват нискотарифните авиокомпании, за да стигнем до желаната дестинация, след което да използваме тамошната железница.

ИЗТОЧНИК: Вестник „Струма“, стр. 16
ДАТА: 21.09.2017

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s