120 млн. туристи са посетили Дунавския регион през миналата година

Sofia-Fair„Туризмът е основен стълб в икономиките на страните от Дунавския регион, като през миналата година те са посетени от над 120 млн. туристи, а приходите от тях са над 70 млрд. евро.“. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването в София на Срещата на дунавските страни „Устойчив туризъм чрез сътрудничество с европейски фондове и инвестиции“.

Форумът се организира от българското Министерство на туризма, а на официалното откриване присъстваха Талеб Рифай, генерален секретар на Световната организация по туризъм (СОТ), генералните директори от Европейската комисия Валтер Дефаа и Даниел Кайеха, представители на централната власт в държави от Дунавския регион, местната власт, академичната общност, туристическия бранш и др.

„Много е важно да работим за изграждането и налагането на бранд Дунав, за да бъдем по-разпознаваеми в световен мащаб и особено на далечните пазари ”, каза Николина Ангелкова. Тя поясни, че общият бюджет на ЕС е разделен в три големи групи – 33% от него, или над 325 млрд. евро, са предназначени за политика за сближаване, 4%, или около 40 млрд. евро – за Механизма за свързване на Европа, а 63%, или близо 650 млрд. евро – за други политики. „Туризмът е единственият сектор, който пряко или косвено може да се възползва максимално от тези средства“, подчерта министър Ангелкова.

„Надявам се съвместно със съседните ни страни да успеем да се възползваме ефективно и от финансирането по програмите за трансгранично сътрудничество. Заедно с Румъния можем да разчитаме на близо 260 млн. евро, а със Сърбия ще финансираме проекти за около 34 млн. евро. Голяма част от тези средства са насочени именно към проекти в туризма”, съобщи българският министър на туризма.

Дунавският регион има огромен потенциал за развитие на туризма. Само на територията на България има около 4 000 туристически атракции, като над 670 от тях са съсредоточени в региона на река Дунав. У нас са открити и проучени над 600 минерални водоизточника и се срещат почти всички видове минерални води. На практика в нашата страна могат и се развиват всички видове туризъм – както масовият летен и зимен, така и специализираните форми – спа, еко, голф, гурме, винен и др. Целта на Министерството на туризма е, чрез културно-историческия туризъм да станем още по-разпознаваеми на международния пазар. Още повече, че България притежава над 40 000 културни паметника, което ни нарежда сред трите най-богати държави в Европа по брой на откритите исторически обекти и артефакти заедно с Италия и Гърция.

Талеб Рифай съобщи, че за последните 10 години България бележи 50% ръст в броя на туристите и 7% растеж на приходите в сектора, а това свидетелства за много бързи темпове на устойчив напредък. Генералният директор на ГД „Регионална и градска политика“ в Европейската комисия Валтер Дефаа изтъкна възможностите на България да се включи активно в общите усилия за развитието на пешеходния и велотуризма и повишаване плавателността на Дунав.

Генералният директор на ГД „Вътрешен пазар, промишленост , предприемачество и малки и средни предприятия“ на ЕК Даниел Кайеха обърна внимание върху водещите приоритети за сектора – увеличаване на полетите до Европа, засилване на конкурентността спрямо други дестинации, диверсификация на продуктите, преодоляване на сезонността, опростяване на административната рамка, дигитализацията на сектора, постоянно обучение на кадрите и др.

 

Източник: Tourist Media

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s