Българският туризъм се представя за 34-ти път на WTM в Лондон

indexЗаместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев даде начало на българското представяне на Световното туристическо изложение World Travel Market в Лондон, което се провежда от 2 до 6 ноември в изложбения център ExCel.

България участва в изложението за 34-ти пореден път. Тази година страната ни се представя с национален щанд на площ от 295 кв. м. със слогана Bulgaria – A discovery to share. Съвместно с Министерството на икономиката и енергетиката на щанда участват и 35 туристически фирми и общински администрации от страната. Освен на традиционните туристически продукти в рамките на изложението ще се акцентира и върху културните, балнео, спа и уелнес възможности на България като туристическа дестинация.

Още в първия ден на международната борса българският щанд бе високо оценен и привлече интереса на голям брой гости от близки и далечни държави. За посетителите бе организирана анимационна програма, представяща дърворезбарско ателие, което ще бъде достъпно през всички дни на световното туристическо изложение. Гостите на WorldTravel Market от цял свят имат възможност да дегустират качествени български вина, представени от сомелиер. В последния ден посетителите на туристическото изложение ще могат да се насладят на изпълнения на български народен танц от фолклорен състав в традиционните за страната ни носии.

Повишен интерес към българския туризъм сочат последните данни. „Очевидно осъществяваната политика в ресор туризъм дава своя положителен резултат“, категоричен бе зам.- министър Ботев. Той посочи диверсификацията като ключов принцип на приетата Стратегия за развитие на туризма до 2030 г. Положителни са реакциите и от страна на туристическия бранш у нас, което се доказва от ускореното откриване на нови авиодестинации. Според заместник-министър Ботев разкриването на нови авиолинии е резултат от целенасочената политика за директен маркетинг и присъствие на България на световния туристически пазар..

Изключително позитивна тенденция за бранша е, че на българския пазар има съществено увеличение на туристи от страни, които са привлечени от културно-историческия туризъм и балнео туризма, предлагани от България. Става въпрос за Австрия, Белгия, Испания, Нидерландия,САЩ, Франция и Швейцария. „Това са скъпи и претенциозни туристи. Хора от страни като Италия, Франция и Испания не идват в България заради морето“, каза зам.-министър Ботев.

„Очевидно, че усилията за популяризиране на българската история, култура, балнео и спа, които полагаме навсякъде по света, дават вече своите резултати“, добави още заместник-министърът с ресор туризъм.

Заместник-министър Ботев отбеляза, че от 10-те първи дестинации за България ръст се забелязва при седем от тях, а спад има едва при три – Великобритания – 4,3%, която традиционно компенсира с висок ръст на зимния туризъм в България, Русия – 2,9% и Украйна – 9,6%. „Благодарение на добре направената и провеждана туристическа стратегия България минимизира негативите от ситуацията около кризата Крим и Украйна, а черногледите прогнози за спад от 15-20% на туризма у нас бяха опровергани“, категоричен бе заместник-министър Ботев.

В интервю за Travel Channel и Българското национално радио бяха изтъкнати възможностите на България в сферата на културния и приключенския, спа, балнео и уелнес туризма. Заместник-министърът с ресор туризъм представи страната ни и на официална вечеря, организирана от CNN, която се състоя ден преди старта на туристическото изложение World Travel Market.

 

Източник: Tourist Media

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s