Над 7 млн. лева са отделени за реклама на българския туризъм в чужбина

bg_karta

На специално организирана пресконференция беше представен проектът на Министерство на икономиката и енергетиката „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари“, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС.

За да представят дейностите и целите на проекта, на пресконференцията присъстваха заместник-министърът с ресор Туризъм Бранимир Ботев, ръководителят на проекта Анелия Генова, както и представители на фирмите-изпълнители на рекламните кампании на отделните пазари.

В откриващото си обръщение зам.-министър Ботев обърна внимание на факта, че програмният период, част от който е проектът, е започнал през 2007 г., като по думите му България се включва с летящ старт в края му, с цел да се осигури бонус за българския туризъм, представяйки страната като дестинация за отдих през цялата година.

Ръководителят на проекта Анелия Генова представи накратко целите и предвидените за изпълнение дейности. За реклама на страната на 6 целеви пазара, определени чрез маркетингови проучвания, са предвидени 7 282 374 лева. Пазарите са както следва – Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция. Фирмите-изпълнители са подбрани изключително с помощта на външни експерти от туристическия бранш подчерта г-жа Генова.

Продължителността на проекта е 36 месеца и включва разнообразни дейности за позициониране и промоция на България като целогодишна дестинация с богати възможности за развитие на туризъм, информират от пресцентъра на МИЕ.

Предвид усложненото положение за българския туризъм през тази година от Министерството на икономиката обърнаха специално внимание на кризисния PR, който е проведен като част от проекта.

Презентациите на фирмите-изпълнители на проектните дейности показват, че основните канали за представяне на възможностите за туризъм на дестинация България, са телевизионна, печатна, интернет и радио реклама, журналистически турове, съвместни акции с местни туроператори и участие в международни туристически изложения.

Отчита се изключителна ефективност на проведените журналистически турове. В резултат на тях на всеки един от целевите пазари са факт множество публикации в специализирани издания, промотиращи българския туризъм. Броят на публикуваните материали често надвишава предвиденото в проекта представяне на страната.

Забелязва се повишаване на степента на информираност относно възможностите за туризъм, които предлага България, фокусирайки се не само върху традиционно известните зимен и морски туризъм, но и върху богатата древна култура на страната, възможностите за СПА и уелнес почивка, за еко, селски, гурме и винен туризъм и пр. Това е и една от специфичните цели, заложени в проекта.

В края на пресконференцията, в частта за въпроси и отговори, от присъстващите в залата журналисти беше повдигнат отново въпросът за въвеждането на единна система за туристическа информация. Заместник-министър Ботев коментира, че въпреки поетите от ЕС и лично от генералния секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай ангажименти за въвеждането й, към момента няма осигурени средства за това. Той подчерта, че системата ще бъде в помощ не само на туристическия бизнес, но ще подпомогне и националната сигурност на страната.

 

Източник: Tourist Media

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s