18 млн. лева са предвидени за реклама на българския туризъм

d408e674335752551f8d052160d0d4aaПрез 2013 г. ефективно са предоставени малко над 3 млн. лв. за национална реклама на България като туристическа дестинация, а за 2014 г. правителството е предвидило този ресурс да бъде 18 млн. лв., съобщават от пресцентъра на Министерството на икономиката и енергетиката.

Надявам се, че туристическата индустрия ще убеди с резултатите си правителството в своя потенциал и този възходящ тренд ще продължи. Това каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференция за обявяване на междинните резултати по изпълнението на Средносрочна рамкова инвестиционна програма. Оповестените резултати са по проект „Укрепване на капацитета на МИЕ като конкретен бенефициент по схема за предоставяне на безвъзмездна помощ „Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване“.

За периода 2008-2013 г. по Средносрочната рамкова инвестиционна програма (СРИП) са изпълнени 8 проекта, целящи да структурират и подпомогнат представянето на България на целеви пазари и да създадат единна стратегия по отношение на общата визия на страната ни. По тези проекти са сключени 127 договора и общо усвоените средства по схемата до момента са на стойност 31 млн. лв., обяви зам.-министър Ботев. Сред най-съществените резултати от проекта са успешно реализираната рекламна кампания сред целевите аудитории в интернет и създадената Методика за 400-те избрани обекта, която служи за основа при създаването и приемането на новата Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. – приоритетна ос 5 „Регионален туризъм“. Отчита се и увеличеният интерес към България като туристическа дестинация от страна на чуждестранните туристи от Германия, Великобритания и Русия.

В момента МИЕ изпълнява 6 проекта на обща стойност 21 127 344 лв., каза още заместник-министъра с ресор туризъм. По думите на Бранимир Ботев по проектите са минали процедурите по ЗОП и са сключени 32 договора за туристически щандове и представителство на България по ОПРР, без нито едно обжалване. В предишния период 2008 – 2013 г. са налице 8 жалби от кандидати.

Опитахме се да бъдем максимално прозрачни и открити в своите действия пред обществеността, наблюдаващите институции и браншовите организации, категоричен бе зам.-министър Ботев. За тази цел съставът на комисиите по ЗОП бе променен и отворен за специалисти от браншовите организации, както и външни експерти – юристи, специалисти по маркетинг и публична реклама. Направихме необходимото процедурите да бъдат под постоянен външен контрол, за да бъдат максимално обективни и прозрачни. Опитахме се да бъдем трансмисия между европейските програми и бизнеса, с цел по-добро позициониране на българския туризъм, по-голяма яснота за страната ни като туристическа дестинация и по-голяма популяризация на туристическите ни продукти на външния пазар, каза още зам.-министър Ботев.

Източник:touristmedia

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s